2010. október 12., kedd

Első kötött kendő(cske)


Még nyár derekán készült ez a kendő. Úgy érzem, igazán az én világom, szeretem azóta is nagyon. Időközben rájöttem, hogy a csipke kendők kevésbé vonzanak, bár biztos teszek majd egy próbát abban az irányban is.


A fonal is szerethető finomság, a színe viszont megbolondított, no de kizárólag csak a fotózásnál, ugyanis képtelen voltam színhelyes fotót készíteni róla (pedig sokféle beállítást, fényviszonyt próbáltam). A sárga nem az én világom... a kicsike jóval zöldebb ugyanis a valóságban. A méretből adódóan inkább lett sál, mint vállkendő, de ezt adta ki az egy gombóc fonal, azt hiszem 400m volt. A mintán egy kicsit változtattam, ezekkel az arányokkal nekem jobban tetszett a hullámzása.


Minta: Hilary Smith, Citron Shawl. Fonal: Barka Napmadár, 10dkg. Tű: 4-es kör.

26 megjegyzés:

mariaerba írta...

beautiful citron ;)
i also knit it
ciao Maria

Julcsi írta...

Ritkán jelentkezel, de akkor nagyot szólsz!:)))
Szuper lett nagyon!

wondrlanding írta...

Nagyon jól áll Neked. Remek kombináció ez a szín és fazon.

Jamjar írta...

nagyon érdekes és szép darab! ahhoz képest, hogy kezdőnek titulálod magad kötésileg, remekmű!
szuper ügyes vagy! :)

Szentpyr írta...

Köszönöm!:)))

Thanks, Maria!

Adri, ez egy végtelenül egyszerű minta ám, minden kezdőnek csak ajánlani tudom, tuti sikerélmény!;)

Mtunde írta...

Kendőcske? Viccelsz? Ez csodálatos!

aarkus írta...

Csodaszép lett, nekem is jobban tetszik így, mint az eredeti, és szép a sáltű is!

csipkebogyo írta...

Ó de szép lett!

csutkailda írta...

Gyönyörű........................és örülök, hogy írtál, mert hiányzik a kisugárzásod.
Mosollyal:Ilda

Melinda írta...

Még,hogy "cske"!:D
Gyönyörű lett Rita már megint!:)
Szóval nem nehéz...hmmmm:)

Hdmezvsrhely írta...

Szia! Pár szóval leírnád ezt az egyszerű mintát, mert angolul nem annyira egyszerű, hogy ki tudjam okoskodni. Előre is köszi! Csilla

Mona írta...

Én is lelkesen lesem, hogy mikor bukkansz fel újra. Mindig gyönyörűek a képeid, szivet melengetőek a munkáid, és ez a kendő... !!!Csatlakoznék az előttem szólóhoz, érdekelne a minta leírás, persze csak ha közkincsé teszed :)

Szentpyr írta...

Eszter, de jó szemed van!:) Az egy Ecserin guberált kincs, bizony!:))

Melindám, naná hogy menni fog! Várom a szép kék variációt!;)

Lányok,
sajnos nem tudom vállalni, hogy lefordítom a mintát(az idő, amiből a legkevesebb van!). A leírás "szakszövegéből" nem értettem szinte semmit én sem. A google fordítót használtam, ami jobbára egy zagyvaságot fordít, de az alapvető kulcsszavak benne vannak, segítenek. A rövidítésekhez Ahama első néhány leckéjét ajánlom szívből. Vagy ezt az oldalt http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-glossary , ezt is ő mutatta nekem. Megéri egy picit vacakolni vele, egész más minőségű (mélyebb) tudást lehet így összeszedni. Ráadásul az első szakasz után meg lesz a kendő logikája és már megy magától az egész. Remélem azért tudtam segíteni!:)

Hdmezvsrhely írta...

Köszi, akkor a lábod nyomát követve mi is kibogozzuk :) Csilla

Hdmezvsrhely írta...

Megnéztem a fordítóval. Hááááááááát. A segédletben minden bizodalmam :) A legjobban ez a sor tetszik (a kendő készítőjének bemutatása): "Elolvashatja neki folyamatos kötés eposz, a Yarniad, és látni kínos kísérlet fordítása modern kötés szempontjából latinra itt." :)

Szentpyr írta...

hát igen!:) még szerencse, hogy nem ez alapján kell majd kötnöd;)

Zsófi írta...

:) szép nagyon, meleg nagyon, és bibibi, én már régen megtapogattam:DDD (több most nem futottam)

Zsófi írta...

Jaj, a tűdet én is rögtön kiszúrrtam, nagyítani is szerettem volna, csemegézni, na azt nem tudtam eléggé, de így is nagyon tetszik!!pusz

melcsilla írta...

Nagyon szép darab lett, hangulata van!:)

Timici írta...

szépséges kendő és Te nagyon csini vagy benne:o)

Anita írta...

Tetszik ez a kendő, még ha nem is óriás méretű. A sárgára pedig eszembe sem jutott asszociálni a képek alapján, meg is lepődtem, amikor írtad. :)

GumiPók írta...

Pont tegnap mentettem le ezt a mintát, azzal, hogy ezt mindenképpen meg kell kötnöm. :)

betti írta...

Annyira szépek a fotók!
Mindig annyira inspiráló amit csinálsz!

Zsangyal írta...

Nagyon szép lett a kendő, meg a róla készült képek is. Ráadásul ez a szín is nagyon jó, bár biztosan az "igazi" színe is az! Gratulálok!

Hdmezvsrhely írta...

Szia! Végigbogarásztam a leírást. Erősíts meg, kérlek: ez egy egyszerű színén sima, visszáján fordított kötés, és a hullámok szaporítás és fogyasztás révén keletkeznek. (Azt hittem, hogy vékonyabb és vastagabb tűvel kell kötni, de erről nem találtam semmit, szóval nem.) Köszi: Csilla

Szentpyr írta...

Csilla! Pontosan!