2010. augusztus 17., kedd

Epres kacagány

Ezt a bejegyzést Ahama Mártának ajánlom, mert megajándékozott a kötés örömével.
Köszönet érte!

A kacagány nálunk családi zsargon, mint ahogy azt már korábban is említettem, Árpi nevezte el így az ilyen (szerinte;)) haszontalan, lányos ruhadarabokat. Ezt a bizonyost akkor kezdtem, amikor Márta elindította a suliját, gyakorlatilag ez a próbadarabom az első lecké(k)hez és életem első kötött holmija is egy személyben.


Az egész majdnem egy téglalap. A "madzsetta" rész után szaporítottam, kicsit kevesebb, mint duplájára a szélességet, úgy 10-12 sor alatt, érzésre, aztán haladtam a fix szélességgel, amíg Panka hátának a közepéig el nem értem. Ezután elkészítettem a tükörképét az egésznek. Összehorgoltam az ujjakat a szaporításos, ill. fogyasztásos részekig bezárólag, majd felszedtem a tűre a "körben maradt" szemeket és minden szembe szaporítva elértem ezt a hullámos gallérféleséget. Az eper díszt persze horgoltam. Bevallom, erre büszke vagyok kicsit, mert egyszerűen kigondoltam, hogy legyen eper, fogtam a fonalat meg a tűt és elkészítettem. Horgolásban már nagyobb a rutinom, bár jól tudom, még ez ügyben is millió dolgot lehetne megtanulni.

Rowan: Handknit Cotton. Barka: Gilice.

Ábel annyira helyes volt, ahogy settenkedett Panka körül, miközben fotózni próbáltam, mindig be-bependerült a képbe. És ez itt egy jól sikerült bependeredés!:))

36 megjegyzés:

Karina írta...

Gyönyörű a lányod is, a kacagány is! A fotóktol pedig újra el lehet olvadni!!

Kriszta írta...

Azt aaaa, nagyon szép lett, és milyen jól áll a gyönyörű leánykádnak!!! Na és az utolsó kép, egyszerűen mesés :)

aarkus írta...

Ezt nevezem szép kezdetnek, Rita, ez nagyon szép lett! Az eperért külön gratula, de tényleg úgy egyben tökéletes: eper+kacagány+leányka+fiúcska. :-)

csipkebogyo írta...

Csak ámulok, és a fotók megint fantasztikusak! Gyönyörűek ezek a gyerkőcök!

KicsiKató írta...

Jajj, de szeretnék szőke, epres kacagányt hordó kislány lenni a közeledben:) Elvarázsolt a posztod képestül-kislányostul-kacagányostul-mindenestül:))

Christine írta...

Óóó, ez a kacagány csodás lett! Annyira jól áll a kislányodnak/hoz, hogy csak keresem a szavakat a kifejezéséhez... Gyönyörű munka!

Kata írta...

Gyönyörűek! A gyerkőcök is és a kacagányotok is. :o)
Rita! Nem bánod, ha én is próbálkozom vmi hasonlóval enyém Panninak?

Jamjar írta...

AHogy látom már másoknak is nagyon nagyon tetszik. Mint mindig most is egyedit és szépet alkottál! A Gyermekeid meg csodálatosak! :)

Sokol írta...

Fine photos both not less fine children! And the jacket very much approaches the girl!

krisz írta...

Nem semmi egy nő vagy te!Elsőnek veszel kötőtűt a kezedbe és hoppá,máris egy ilyen kis "kacagány"-t hozol össze!Nagyon szép!És a fotók is,édesek a kölkök igy összebújva!

Barbi írta...

Annyira gyönyörűek így együtt!!!!!
Kívánom mindig így megmaradjon ez az összhang! Persze a kacagány se kutya! :D

Szentpyr írta...

:) igazi töltődés volt olvasni a soraitokat! köszönöm!

Sokol, thank you!:)

Kata, hátperszehogy! Azért írtam le hogyan, milyen gondolatok mentén készült, mégha konyhanyelven is sikerült csak az útmutató.;)

Ahama írta...

:)), jobb helyre nem is kerülhetett volna az "ajándék". Már a próbadarab is önálló alkotás lett, biztos, hogy ehhez is nagy tehetséged van. A két gyönyörű pedig gyönyörűséges :).

Ibcsy írta...

Nagyon szép lett a kacagány:-) A gyerkőcök gyönyörűek, és a fotóid csodásak! Elvarázsoltál. Köszönet érte:-)

melcsilla írta...

Ó,Rita, már megint milyen szépet alkottál! Gratulálok!
A gyerekek pedig gyönyörűek!

Márti írta...

Csodálatos gyermekek, ezek a fotók is... gyönyörűek naa!!!!

Te, pedig nagyon ügyes vagy!!!

Varga Gabi - Barka Fonal írta...

Mint egy tündérmese... :)

Flier Judit írta...

Mennyi szépség és báj! Csodás kezdet a kötéshez :o)

unikat írta...

Jaj, de nagyon odavagyok kacagányért, gyerkőcökért!

En írta...

Rita, valami olyan mély, szinte megfogalmazhatatlan harmónia van a gyerekeid szemében! Jól őrizd meg ezeket a fotókat :D Ezt a fényt próbálom meg "ellopni" tőled, pontosabban, a titkot megfejteni, amivel ezt varázsolod rájuk.

Mona írta...

Ihletet kaptam, köszönöm!

Colette írta...

Ezt hívják tehetségnek, mikor a mintadarab is élni kezd a kezeid között, a kezeid által. A gyerekek pedig csuda édesek:-)

Lipodresch írta...

Gyönyörűek!

A kabátka is persze! :)

Melinda írta...

Teljesen a rabod lettem:DDD Ha esetleg megugrik a számlálód ,ne csodálkozz!!:)Veled kelek ,veled fekszek...na senki ne értse félre..a képeiddel!
Minden nap jövök és tanulok...eddig a horgolmányaidért...ezentúl a kacagányaidért is!!:)
Köszönöm ,hogy vagy!
A gyerkőcök pedig nagyon édesek,Te pedig nagyon ügyes vagy!

Szentpyr írta...

Nagyon szépen köszönöm!!!!!!!

Melinda kedves, tudod, én meg úgy örülök, hogy személyesen is megismerhettelek!!!

Kriszti írta...

Gyönyörű képek!

Nagyon szép lett a kötésed. A horgolás miatt irigyellek. Én is epret szeretnék horgolni, mert Dorka eper lesz az oviban, de nem vagyok ilyen profi.

Edige írta...

Egyszerűen szuper!!! A fényképek is csodálatosak...

Vacskamati írta...

Ügyes vagy, a gyerekek pedig hihetetlenül bájosak. :) Epres Panni.. hihi.. :D

Kicsoda írta...

annyira jo, hogy fodrot tettel kore! nagyon edes Panni

claudia írta...

very nice,Compliments and have a good day from Tenerife!!!

Anita írta...

Bájos a kacagány és a viselője is! A fotóid tetszenek nagyon, mint mindig... az eprecskén pedig elidőzött a tekintetem. :)

betti írta...

Jajaj, Rita ez megint nagyon kedvcsináló:)
Nagyon helyes az az eper azzal az epervirággal, teljesen elvarázsolja a kis kabátkát!

Mammka írta...

Olyan gyönyörű a blogod!!!!Most kinézegettem magam a szépséges fotókban és mindenben!:)
Ez a kacagány!és benne a lányka,meg a fiúcska!mesés!....

Szentpyr írta...

Mammka, köszönöm szépen!!:)

Violini írta...

Holnap írok mélt, mert ezt látva támadt hirtelen írnivlóm, de már nincs rá energiám.

Timici írta...

gyerkőceid gyönyörűek! a kacagány nem különben;o) el sem hiszem hogy ezzel kezdtél kötni tanulni, nagyon tehetséges vagy!