2009. január 13., kedd

Kék


Köszönöm Colette az érdeklődésedet!

Akár azt is mondhatnám, hogy a színek rabja vagyok... tudom, tudom nagyon sokan szeretjük ezt, vagy azt a színt, de azt hiszem ez nálam ennél több:)! Egy-egy, a számomra szép színharmóniától felvidulok, rengeteg plusz töltetet kapok! A másik véglet, hogy képes vagyok lecserélni Pannikám zokniját, ha apa véletlenül mellényúl és az nem harmonizál akár csak az itthoni ruhája többi színeihez. Na, ilyenkor elgondolkodom, hogy minden rendben van e velem;), de bevallom, egyszerűen zavar, bántja a szemem, nem hagy nyugodni... (Remélem nem értitek félre és nem piperkőcködésnek tűnik a dolog.) Gyerekkorom óta színekben gondolkodom, például, minden számhoz színeket rendelek hozzá, sőt a nevekhez is. Kék számok nálam a 7 és a 4. Tiszta kék név például az Ágnes, az Éva... persze más-más kék árnyalatok, hogy a kékről is szó essen végre:)! Érdekes azonban, hogy a kékhez a közelmúltig nem volt különösebb vonzódásom, én inkább a föld színeket éreztem az enyémnek, néha azzal magyarázván, hogy a bak az föld jegy. Aztán Colettnél olvasom, hogy az én, azaz a bakok színe a kék... Ami igaz, az igaz, ha a napsütéses májusi égre gondolok és egy apró nefelejcsre, az maga a kék boldogság... a kék virágokat különösen szeretem, ezt a kertünk kialakításánál már nyugtáztam magamban. Illetve, amire már korábban is utaltam van egy új "szín szerelmem" az acélostürkizesdejóislennetudnimilyenkék:)! Ez újabban (kb. 1-2 éve) nagyon megdobogtatja a szívemet és rögtön utána nyúlok, legyen szó ruháról, anyagról, vagy hímzőfonalról:)! A legutóbb befejezett munkámnál használt anyagot látjátok a képen:))!
Írom itt a csacskaságaimat a kék színről... és most tudatosul bennem, hogy nekem az ANYA szó is kék... hmm...

Szívből ajánlom Colette (aranylóan élénk narancssárga :) ) e témáról szóló bejegyzéseit (is)!

12 megjegyzés:

unikat írta...

Melengető volt amit írtál.
Ez a számos neves asszociáció nagyon tetszik. Én is érzek hasonlót, de más összefüggésben.
Szép gondolatokat írtál.

Timici írta...

jó volt olvasni:o)
érdekes, hogy elvileg az én színem(KOS) Colette leírása alapján a vörös, namármost semmi sem áll távolabb tőlem:D, én abszolút kéknek érzem magam, a kedvenc számom a 7 és ha mellé választani kellene akkor a 4(ápr.7-én születtem:o)) és ezek nekem is kék számok, ahogy Neked;o)
ruhás színharmonizálós dolgot nagyon átérzem, ismerős, szerintem tipikus lányos anyuka lehetnék, ha nem volna 2 fiam:D, ezért is utazunk mindenhova egy halom ruhával, amitől a férjem sokszor kiakad:o)
érdekes, hogy az anya szó nekem zöld vagy barna(gondolom a földanya miatt:o))

mazsola írta...

hmmm. jó volt olvasni... eszembe jutott egy régi kép, állunk a kémia teremnél az Istvánban (fura, hogy már az iskola sem létezik, és mi is felnőttünk), és arról beszélgetünk, neked melyik színhez, melyik szám tartozik:) Te gondolom, másra emlékszel...pusssza
(és csak zárójelben jegyzem meg, nagyon szép anyaggal demonstráltad:))

Csilla böködéje írta...

igen igen az a bizonyos acélkékszürkéskékmittudoménmilyenkék szín, ismerem. Azért mi bakok tényleg hasonlóak lehetünk színvilágunkban

Szecsi írta...

Ez az anyag gyönyörű! Nagyon érdekes volt olvasni, amit írtál. Én is rájöttem valamire közben: én abszolut nem gondolkodom színekben :o)

Márti írta...

Ez az anyag nekem is nagyon tetszik!! Tippelhetek?! Tilda maci lesz/lett belőle?
Kíváncsian várom!!!
Hol lehet ilyen szép anyagot venni?!

Szentpyr írta...

:))))

Szecsi, megint csak :)))!

Zsófi, én állandóan az iskola előtti padon látom viszont magunkat:))!

Márti, meseboltos az anyag:)! Tudod a címüket?

enigma írta...

Kék a nyíló len virága,
szitakötő fényes szárnya,
búzavirág cakkos szirma,
s csészémen is kék a minta.
Kék a szilva, kék a kökény,
kishúgomon kék a kötény,
s tán a kék ég festékcseppje
csöppent a kék nefelejcsre.

:)

Márti írta...

Nem tudom, de nagyon érdekelne!!!

colette írta...

Köszönöm, nézz be hozzám, mert ajánlok egy linket, ahol a nevekhez színeket rendelhetünk.

colette írta...

Lemaradt valami, az ANYA szó tényleg kék.

Barbi írta...

Olyan jó lendületes a bejegyzésed, mint szerintem a kék szín! Nem, nincs veled semmi baj, egyszerűen szereted a harmóniát! És egy pici lánynál igenis, passzoljanak a zoknik! A kék olyan kiegyensúlyozott szín, amilyen szerintem Te is vagy! :-)