2008. november 17., hétfő

Gyerekkorom íze...

Köszönöm Juditnak, Barbinak, Anitának és Dórinak, hogy játékba hívtak!


Ha már gyerekkori emlék, akkor kezdjük ezzel, a nővérem és én hajdanán... :)

"Nem kell mindig kaviár..." Tudjátok mi ez? Jelen esetben egy étel, amit a nagymamám készített nekem/künk nagyon sokszor. Amikor mentünk hozzájuk, akkor mindig rendelhettünk, hogy mit szeretnénk enni, hogy mit főzzön nekünk. A fő-fő kedvenc a nemkellmindigkaviár volt:)! Azt hiszem, egy jó régi német sorozat címe volt ez, ahol a főszereplő ezt főzte és a mamám a film alapján elkészítette. Nekem ez a gyerekkor íze....

Bizsergető érzés, amikor kérdezem Pannikámat, hogy mit főzzünk ebédre és a válasz: Hát nem kell mindig kaviárt, anyaaa, légysziii! :))

Persze itt a recept is:

1/2 kg túró
2 ek rétes liszt (nálam ez már teljeskiőrlésű)
2ek finom liszt
1 tojás (ha száraz a túró, van hogy kettőt teszek bele)
10 dkg vaj
fahéjas porcukor

A túrót a lisztel, a tojással és egy csipet sóval összekeverem, majd forrásban lévő vízbe szaggatom evőkanállal. Miután feljöttek a galuskák a víz tetejére, még kb. 5 percig főzöm, majd szűrőkanállal, az előzőleg megolvasztott vajra szedem. Fahéjas porcukorral (jó sokkal;) ) szoktuk megszórni.


Talán nem ez a leglátványosabb étel a világon, de nagyon finom:)))!

8 megjegyzés:

Csilla böködéje írta...

Nagyon aranyos történet. a receptet pedig köszönöm.

mazsola írta...

:D Nagyon jó volt olvasni, meg látni titeket!:)

Gabor írta...

Köszi a receptet! Azt hiszem a hétvégén el is fogom készíteni. Szeretem az ilyen reciket, főleg azért is mert a 4 évesem folyton sütni akar:O) Ezt még vele is bátran be lehet vállalni
szecsi

Szentpyr írta...

Ó igen, egyszerű és nagyszerű;)!

Edige írta...

Én még emlékszem erre a sorozatra és arra is, hogy néztem. A receptre persze nem, de biztosan nagyon fincsi lehet - minden túrósat imádok...

Barbi írta...

Hát ez érdekes, majd kipróbálom!:-)

Csilla böködéje írta...

Ritám újra jelentkezem. Teli pocakkal:-) Nagyon gyors, nagyon finom és nagyon laktató. Külön öröm volt 1hetes fogszabályozóval, mert ezt csak nyelnem kellett. Sokat, sokat gondoltam Rád evés közben. nem kis hálával:-)

Szentpyr írta...

Hát ennek szívből örülök:)!!! Kitartás a hősies küzdelmedhez!!