2008. szeptember 30., kedd

Alkotások a konyhából...

Ilyenek is lesznek:)! Mert szerintem a sütés-főzés kifejezetten kreatív tevékenység. Én mindenesetre nagyon szeretek a konyhában sürgölődni.

A kakaós csiga, amiről is most szó van, megunhatatlan kedvenc nálunk. Először Panka miatt készítettem, mert rákapott a bolti variációra, de ezt nem tartottam a legjobb megoldásnak, így megpróbálkoztam, egy kevésbé "adalékdús " változattal. Most már csukott szemmel, félkézzel hátrakötve is megy ;), ugyanis heti rendszerességgel kell készítenem, már már nagyüzemi mennyiségben:)!


Ahogy én készítem:

- 50 dkg liszt (35dkg finom+15dkg teljeskiőrlésű)
- 2/3 csomag szárított élesztő
- 2 ek barna cukor
- 2db tojás sárgája
- 10 dkg vaj
- egy csipet só
- annyi tej, hogy kellemesen lágy kelt tésztát kapjunk (kb.2-2,5 dl, de ezt sose mérem, csak ránézésre öntögetem hozzá)

-5 ek cukrozatlan kakaópor (valami jó fajta!)
-6 ek barna cukor

A lisztkeverék közepébe mélyedést készítek, beleteszek egy kis cukrot, az élesztőt, felöntöm langyos tejjel, majd hagyom, hogy az élesztő egy kicsit beinduljon. Ezután beleteszem a 2 ek cukrot és a tojássárgákat, illetve a sót, majd a tejjel, amibe előzőleg beleolvasztok kb. 3dkg vajat, szép hólyagos kelt tésztát dagasztok. Kis olajjal megkenem, 1 óra pihi, aztán kb. 1cm vastagságú téglalapra kinyújtom, meglocsolom olvasztott vajjal, eloszlatom rajta a cukor és a kakaópor keverékét, feltekerem, éles késsel kb. két ujjnyi vastag szeleteket vágok belőle és szépen sorba bepakolom a kivajazott tálamba. A maradék vajjal meglocsolom, hideg(!) sütőbe teszem, majd miután a sütő bemelegedik 200 fokra, még 20-23 percig sütöm. Vigyázat, rá lehet szokni :))!

7 megjegyzés:

csicsóné írta...

Sziaaa!
Megtaláltalak!nagyon örülök,hogy egy kicsit jobban megismerhetlek a blogodon keresztül:)
Gyönyörűek a munkáid,mutass sok szépséget!
A csiga-biga nagyon guszta:))

Szentpyr írta...

szia:), de örülök Neked!

Anita írta...

Szépek ezek a kakaós csigák! Már régóta készülök sütni, pontosabban a mákos meg dióskürtot és fahéjas csigát is. A múltkor kicsikartam nagymamámból a receptet, amiben a hozzávalók legfontosabb jellemzője, az amennyit kíván. :-)
Anyukám szerint nem lehet olyat sütni, mint a nagymamámé, én azért majd megpróbálkozom vele, hátha mégis sikerül.

Judit írta...

Szia!
Nagyon guszták ezek a csigák, és a pitypang tesója is nagyon tetszik!!!

Szentpyr írta...

Aranyos vagy Judit! Köszönöm!

szisze írta...

A csigák se semmik, főleg így reggeli előtt, de nekem a mozsarad tetszik nagyooooon! :)

Szentpyr írta...

A férjecském angyalkája hozta:), azt hiszem a bp-i vásárcsarnokból való. (pinceszint/ázsiai fűszerbolt) Jah és bitang nehéz, van benne anyag;), nálam is nagy kedvenc!